Dansa fastän hjärtat brister.



Jag saknar min klass. Det är bara, med denna dag inräknat, fem dagar tills skolan börjar, så jag träffar ju dem snart. Men det är roligare att träffa dem utanför skolan. Jag vill ha klassfest igen. Dansa och skratta, prata fylledjupt snack med någon, vakna upp med huvudvärk men fylld av nya roliga minnen. Det är trots allt bara ett och ett halvt år kvar som vi har tillsammans, som klass i alla fall. Många kommer man säkert aldrig se igen efter att vi tagit studenten, vissa kanske man håller kontakten med, vissa vill man nog inte hålla kontakten med. Någon gång kanske man springer på en gammal klasskamrat på stan, utbyter några ord och lovar varandra att ses snart igen, men så blir det aldrig så. Jag vill ta vara på den här tiden, för det är otroligt hur underbart konstig min klass är, jag älskar den.


/J.

Kommentarer
Postat av: bella

Hahahha

2011-01-05 @ 17:56:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0