Sluta klaga nu, Jolina.



Första veckan i skolan avklarad. Ett prov, en uppsats och tre läxor. Jag räknar ner till sportlovet, 37 dagar kvar, varav 25 skoldagar, om jag har räknat rätt vill säga. Jag är så utmattad, så oerhört trött både rent fysiskt och även psykiskt. Det är så mycket som jag borde göra: lära mig köra bil, plugga religion, sova mer, börja träna, umgås mer med lillasyster, sluta oroa mig över oviktiga saker och börja bry mig om viktiga saker, ringa Linnéa oftare, hjälpa till mer här hemma, koncentrera mig mer på lektionerna, prestera bättre. Istället dricker jag kaffe, redigerar foton och lyssnar på musik dagarna in och dagarna ut. Mumford & sons är oerhört fina, har fallit handlöst för deras musik. Och äh, jag orkar inte tänka på vad jag borde göra, jag vill tänka på saker jag tycker om istället!



Jag tycker om:
att Becky slänger ur sig helt knäppa (och roliga) saker ibland
att slösa bort en lektion genom att prata om allt mellan himmel och jord med Bella
att skratta åt saker tillsammans med Samuel
att krama om Jacob
att glatt vinka åt Rasmus i skolan
att umgås med Ann på rasterna
att ligga med huvudet på Antons bröstkorg
att fika på Broqvists med Evelina och Lina
att titta på sommarkläder och drömma sig bort
att le mot personer jag inte känner, så att de också börjar le
att komma hem och inse att det är fredag
att få en kopp kaffe av mamma direkt när jag stiger innanför dörren
att få brev av Annika
att skicka brev till andra
att fota och redigera i flera timmar


Och just nu skulle nog lite sömn tyckas om av åtminstone min hjärna och mina ögon.

God natt!



/J.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker om när du äter min macka.

Jag tycker om att du finns när jag inte kan sova.

Jag tycker om att tycka om dig.

2011-01-15 @ 12:30:40
Postat av: bella

Tycker att att prata bort lektioner med dig Jolina :) sen tycker jag väldigt mycket om din nya design! väldigt kreativ må jag säga!

2011-01-15 @ 22:10:00
URL: http://gelatomisto.blogg.se/
Postat av: Rebecka

vilken komplimang! sån tur jag har att någon tycker om det för jag har lite svårt att tänka efter innan jag säger saker:) jag tycker himlans mycket om ditt skratt bara så du vet!

2011-01-17 @ 17:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0