Alvedon, honungste och hostmedicin.



Alvedon och te med honung i är mina bästa vänner idag, dessutom smakar min hostmedicin exakt som Mümmelmann (=äcklig sprit). Jag har ont överallt och 39 graders feber, som jag tvingar ner med diverse receptfria läkemedel. Jag vill bara bli frisk till helgen! Kulturnatten på lördag och så fyller jag 18 på söndag! Jag får helt enkelt köra lite mind over body och ge mig fan på att bli frisk! Men den här sjukdagen består i alla fall hittills av fotografering och läsning av Aftonbladet. Det är sjukt hur mycket media påverkar oss; hur vi ska tycka om vissa saker, hur de får över oss på en sida som vi är helt övertygade om är den rätta. Men så behöver det ju inte alls vara. De personer som media smutskastar i sina tv-program och tidningsartiklar blir ju märkta för livet, vare sig de har gjort allt ont som media påstår eller inte. Jag tycker det är ganska konstigt hur mycket vi bara tar emot och sväljer, tror på. Var finns våra kritiska ögon? Jag tror i alla fall att 75% av svenska folket saknar sådana ögon, för ibland känns vi löjligt blåögda.

Nåväl, jag ska inte sitta här och föra någon slags argumentation mot svensk media. Jag har mina åsikter om det ena och det andra, men yttrar sällan dem. Är för snäll och lättöverkörd när det kommer till att argumentera. Jag tillhör dessutom dem som är sjukt lättpåverkade vad gäller politiska åsikter, reklamer och nästan vad som helst egentligen. De där blåögda.

Det är fint ute idag, det är så ljust att det nästan gör ont i ögonen att kolla på snön där solen reflekteras. Vintern när den är som vackrast och ändå har man ända sedan det började töa levt i föreställningen om att det snart ska bli vår, fast att det fortfarande är januari. Igår stod det på löpsedlarna att en ny rejäl vinterkyla kommer och ligger ända till april (ännu en gång man bara litar på media, suckar och tänker "ska det vara vinter året om eller?")
Jag vill att det ska bli vår mer än någonsin, att man ska vakna upp och se gräsmattan utanför fönstret, att snödroppar och vitsippor ska börja bryta upp genom marken och att se alla fåglar återvända från sin vinterflykt. Men vackra vinterdagar som denna, känns det ändå helt okej med vinter.





/J.



Kommentarer
Postat av: Rebecka

Hoppas det blir bättre snart för det är tomt utan dig i skolan! puss och kram

2011-01-27 @ 19:18:10
Postat av: bella

Fina du!

2011-01-28 @ 19:51:11
URL: http://gelatomisto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0