Små saker som man glömt, fast man kommer ihåg.

Glassbilsäventyr med mamma
Jag kommer ihåg när mamma hämtade mig hos min dåvarande dagmamma och vi hörde glassbilen på håll. Vi jagade den i hela samhället, lyssnade för att försöka lokalisera den och sedan körde vi åt det håll vi tycktes höra den där välkända melodin. Till slut hittade vi den och jag fick välja vilken glass jag ville.

Älskade lilla farfar
Jag kommer ihåg när lillasyster var väldigt liten och fick solsting, pappa var panikslagen och ringde hit farmor och farfar för att passa mig då han körde in till akuten. Farmor åkte med pappa och farfar var den som stannade kvar med mig. Då vi satt utanför huset, på trappen i solen, sa jag till farfar: "Varför kunde inte farmor ha stannat istället? Du både hör illa, ser illa och luktar illa!" Han skrattade åt mig så att nästan tårarna rann och jag skrattade också.

Överraskningsfrukost
Jag kommer ihåg när jag var liten och steg upp tidigt på morgonen, innan mamma och pappa hade vaknat, för att göra frukost åt dem. Jag kunde fixa fram allt förutom kaffet för jag visste inte hur kaffebryggaren fungerade, då sprang jag in i deras sovrum och väckte pappa för att jag ville att han skulle hjälpa mig. "Överraskning!" skrek jag när han kom ut i köket och mamma kom också upp efter ett tag. De spelade totalöveraskade trots att de knappast kunnat undgå att någon varit i köket, då jag smällt igen skåpsluckor och slamrat med tallrikar i en halvtimme.

Kurragömma med lillasyster

Jag kommer ihåg när lillasyster och jag lekte kurragömma och det var hennes tur att gömma sig. Jag räknade till tio och sedan började jag att leta. Jag letade och letade; bakom soffan, under sängen, i garderoben och helt plötsligt hörde jag mamma förvånat skrika till utifrån tvättstugan. Jag sprang dit och såg min lillasyster krångla sig ut ur torktumlaren, som hon hade krupit in i för att gömma sig och där mamma hittat henne då hon skulle slänga in tvätt.



/J.

Kommentarer
Postat av: annika

hahhaa, ååh! Så glad man blir av att läsa sånt här! :)



(en komisk sak är att jag imorse skrev liknande små fina minnen i ett brev till dig, haha, tror vi tänker väldigt lika ibland!)

2011-03-14 @ 14:34:43
Postat av: bella

Hahha vad sött!

2011-03-14 @ 15:53:06
URL: http://gelatomisto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0