En torsdag med motvind och sol i ögonen.

Ett matteprovsresultat som ändå gick över förväntan. Ett avsnitt av House på en iphoneskärm på 3,5 tum med en fin vän. Missat bussbyte -> en timmes väntan i världens mest händelselösa s.k. tätort och hårda motvindar, men med solen i ansiktet i alla fall. Alla jublar över våren, så även jag, men på söndag ska det falla snö över Sverige igen. Tar vintern aldrig slut? Klart att den gör, någon gång. Jag drömmer redan om sommaren, gör upp planer och skriver listor.

Denna torsdagskväll ägnas åt English literature history. Litteraturhistoria intresserar mig inte, i alla fall inte då det innebär att banka in det i huvudet inför ett prov. Engelska intresserar mig inte heller särskilt mycket, inte längre i alla fall. I högstadiet var engelska det roligaste ämnet, nu känns de lektionerna som slöseri av tid. Tid som man kunde använda till något bättre, något roligare. Provet imorgon får i alla fall var någon slags markering för pluggstopp. Jag har hållit igång flera veckor i streck nu; inte en dag har gått utan att jag har pluggat, borde ha pluggat eller känt oro över att jag pluggat för lite. Den här helgen blir den första på länge där jag faktiskt tar helt och hållet ledigt från skolan. Åh ljuva helg v. 12, du är välkomnad!




Jag ska sova tills det går över





/J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0