En längtan, samma bävan.

Jag vet hur hösten/vintern kommer att bli. Först kommer jag tycka om att få gå klädd i halsduk och en mysig, varm jacka. Jag kommer att tycka om att krypa ihop i soffan, svepa in mig i en filt med en kopp te och titta på tv. Jag kommer att tycka om att det blir små moln när jag andas. Jag kommer att tycka om när julkänslan sprider sig i mig. Jag kommer att tycka om att köpa med en chai latte att dricka påväg till bussen. Jag kommer att tycka om höstvädret både vad det gäller regn, sol och färger. Jag kommer att tycka om när den första snön faller. Men så vet jag att jag kommer att förbanna den där kylan som biter i varenda litet stycke synlig hud. Jag kommer att förbanna det där regnet som ska falla just när jag gått ut och glömt ta med mitt paraply. Jag kommer att förbanna alla hala vägar som försenar bussen på morgonen. Jag kommer att förbanna mörkret som ligger kompakt när jag åker till skolan och som ligger lika påtagligt när jag åker hem från skolan. Jag kommer att förbanna alla lärare som lägger alla prov under en och samma period. Jag kommer förbanna mig själv för att jag försöker mer än vad jag orkar. Jag vet hur hösten/vintern kommer att bli. Men ändå hoppas jag på att det här året ska vara annorlunda, i alla fall på de sämre punkterna.




/J.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0